Mon   17 10 2005   14:56


ماجراهای رابطه‌ی دولت احمدی‌نژاد با امام زمان بالا می‌گيرد
ميثاق‌نامه هيات وزيران با امام زمان

ايلنا: نماينده جيرفت و عنبرآباد در مجلس هفتم در نامه‌‏اي خطاب به رييس جمهوري، از وي خواست تا به هر نحو كه صلاح مي‌‏داند يك بار و براي هميشه مواضع اعتقادي و مديريتي خود و دولت را راجع به مباحثي از قبيل" احمدي‌‏نژاد خود را منتخب امام زمان(عج) مي‌‏داند، احمدي‌‏نژاد از آيت الله مصباح دستور مي‌‏گيرد، احمدي نژاد حامي و مروج انجمن حجتيه مي‌‏باشد و غيره به استحضار مردم برساند.

به گزارش" ايلنا" در نامه علي زادسر جيرفتي به محمود احمدي‌‏نژاد آمده است:
نوشته خويش را با عنوان "به بهانه يك سوال" كه حمايت بي‌‏دريغ نگارنده از جناب عالي و دولت جمهوري اسلامي ايران را به تصوير مي‌‏كشاند، به همراه خبر ساعت 20:21 مورخ 24/7/84 پايگاه اطلاع رساني انتخاب كه با تيتر: اقدام بي‌‏سابقه پرويز داودي (معاون اول رييس جمهور) و هيات دولت، منتشر شده است را به حضور شريفتان تقديم داشته و مطالبي را متذكر مي‌‏گردد:
1- به اصطلاح رايج سايت‌‏هاي اينترنتي كه همان پايگاههاي اطلاع رساني رايانه‌‏اي الكترونيكي مي‌‏باشد، لاينقطع مطالبي از قبيل آنچه كه در پي مي‌‏آيد بر روي خروجي‌‏هاي خود ارسال مي‌‏كنند (البته بسياري از آنها):
الف - احمدي‌‏نژاد خود را منتخب امام زمان-عليه السلام- مي‌‏داند
ب - احمدي نژاد از آيت الله مصباح يزدي دستور مي‌‏گيرد
ج - احمدي‌‏نژاد حامي و مروج انجمن حجتيه مي‌‏باشد
د - احمدي‌‏نژاد متحجرين را مورد توجه قرار مي‌‏دهد
ه - احمدي‌‏نژاد مداحان خرافه‌‏پرور را پر و بال داده است
و مواردي ديگر از اين دست را كه مستقيم و غيرمستقيم طرح و القاء مي‌‏كنند و غالبا سعي مي‌‏كنند تا خوانندگان خود را به اين باور برسانند كه اميدشان به رييس‌‏جمهوري و دولت، اميدي«ابتر» است.
جدا تقاضا دارد كه به هر نحو كه صلاح مي‌‏دانيد يك بار و براي هميشه مواضع اعتقادي و مديريتي خود و دولت را راجع به چنين مباحثي به استحضار مردم برسانيد و اهل ايمان و اسلام را از تاثيرپذيري احتمالي را در برابر اين گونه شايعات انشاءالله بي‌‏اساس برحذر داريد.
چنانچه مقامات ارشد قوه مجريه را نيز سفارش كنيد كه بهانه‌‏هايي از اين نمونه به دست بهانه‌‏جويان ندهند، مطمئنا مفيد خواهد بود.
لازم به ذكر است؛ نامه زادسرجيرفتي به احمدي‌‏نژاد در واكنش به خبر زير نوشته شده است كه در تاريخ 24/7/84 و در پايگاه اطلاع رساني انتخاب منتشر شده است:
«
پيش از اين همواره در داستان‌‏ها مرز خيال و واقعيت به هم مي‌‏ريخت و حالا در هيأت دولت جمهوري اسلامي ايران. اين روزها خبرهايي از هيأت دولت به گوش مي‌‏رسد كه باور كردنش سخت است؛ اما واقعيت دارد.
چندي پيش در نشست هيأت دولت كه به رياست پرويز داوودي، معاون اول رييس‌‏جمهوري برگزار شده بود، ميثاق نامه اي با امام زمان تدوين و به امضاي وزيران رسيد.
در آغاز نشست، داوودي به وزيران پيشنهاد داد؛ همان گونه كه ميثاق نامه اي بين آن ها و احمدي نژاد تدوين و به امضا رسيد، بايد وزرا ميثاق نامه اي نيز با امام زمان بنويسند. اين پيشنهاد با موافقت اعضاي كابينه روبه رو شده و در همان نشست درباره مفاد آن مورد بحث قرار گرفت. در نهايت، ميثاق نامه اي تدوين شد و اعضاي هيأت دولت آن را امضا كردند. از آن جايي كه گفته شد هر ميثاق نامه دو طرف دارد، سپس اين پرسش پيش آمد كه امضاي آن حضرت(عج) چه مي شود؟
هيأت دولت در اين زمينه نيز تمهيدي انديشيد و صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مأمور بردن نامه خدمت امام زمان شد. وي شب جمعه بعد نامه امضا شده اعضاي كابينه را به جمكران برد و در چاهي انداخت كه زائران نامه ها و حاجاتشان را مي‌‏اندازند.
اين در حالي است كه به فاصله اندكي از تصميم گيري درباره اين ميثاق نامه هيأت وزيران، همزمان با نيمه شعبان-سالروز تولد امام زمان- دولت هفت ميليارد تومان براي اطعام زائران مسجد جمكران تصويب كرد.
روزي كه پيشنهاد اختصاص بودجه براي اطعام زائران مسجد جمكران در هيأت دولت مطرح شد، رحمتي وزير راه با ارائه گزارشي از وضعيت جاده منتهي به جمكران، آن جاده را پر خطر و خراب توصيف كرد و پيشنهاد داد از آن جا كه در صندوق نذورات مسجد جمكران به اندازه كافي پول جمع آوري براي هزينه اطعام زائران جمع آوري مي شود، اين بودجه به مصرف ساختن جاده منتهي به جمكران برسد. بنا به گزارش‌‏هايي كه همان زمان در يكي از خبرگزاري ها منتشر شد، پيشنهاد رحمتي با واكنش تند رييس جمهور روبه رو شد و به وي گفت: مثل اين كه رسوبات دولت هاي قبلي در ذهن شما مانده است.
احمدي نژاد تأكيد كرد كه ما براي جاده ساختن نيامده ايم و نبايد بودجه درباره امام زمان با واكنش هاي اين چنيني مواجه شود؛ و بعد اضافه كرد كه ما هرچه داريم از امام زمان داريم.
اما از همه اين ها تأمل برانگيزتر، آن است كه برخي از چهره هاي افراطي نزديك به رييس جمهور كه مدام از آماده شدن زمينه ظهور امام زمان سخن مي گويند، به صراحت اين زمينه سازي را به ماجراي پرونده هسته اي ايران مرتبط مي دانند. بنابر اخبار موثق، اينان در نشست هاي خصوصي مختلف به تأكيد مي گويند كه مقاومت در برابر فشارهاي جهاني و اصرار بر حق برخورداري از نيروي هسته اي، يكي از راه هاي فراهم كردن زمينه ظهور آقاست.
»
گفتمان رايج شده در دولت جديد در ارتباط با مقوله امام زمان را برخي تحليلگران به رابطه ويژه ميان رييس جمهور و مصباح يزدي و گرايش هاي مصباح و شاگردان او نسبت مي دهند. به ويژه آن كه اين گروه، به گونه اي بي سابقه در هيأت دولت و تيم مشاوران و مديران نهاد رياست جمهوري قرار گرفته اند.
زادسر جيرفتي در نامه‌‏اي ديگر خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از وي خواست تا يك فكر اساسي براي سايت‌‏هاي اينترنتي داخلي بكند.
درنامه نماينده جيرفت و عنبرآباد در مجلس هفتم آمده است: جناب آقاي وزير! به اصطلاح "سايت‌‏هاي اينترنتي" داخلي هم اينقدر زياد شده‌‏اند و بعضا مطالب عحيب و غريبي را منتشر مي كنند كه جا دارد حضرتعالي براي آنها يك فكر اساسي نماييد.
زادسر پيشنهاد داد تا يك اداره اختصاصي كه متشكل از متخصصين حرفه اي و به هنگام را در خود جاي مي‌‏دهد، تاسيس شود تا به موقع مطالب مختلف سايتهاي مذكور را بررسي كند و اقدام مقتضي صورت گيرد.
وي همچنين در نامه‌‏اي ديگر حطاب به مديرعامل ايرنا خواست تا به مقامات مسوول ايرنا در استان كرمان تذكر دهد تا از عنوان "اكثريت نمايندگان كرمان" و يا "رييس مجمع اكثريت نمايندگان كرمان" در تنظيم اخبار استفاده نكنند.
زادسر در ادامه گفته است: بنده كه يكي از نمايندگان استان كرمان هستم، در جلسات به اصطلاح مجمع شركت ندارم و بعضا در جريان امور آن هم قرار نگرفته و به طور كلي روند شكل گيري آن را قبول ندارم، بنابراين عنوان كلي" مجمع نمايندگان كرمان" نبايد عنواني جامع و مانع باشد.