دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 13 May 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 08.03.2011, 6:45

فعالیت در فیس بوک دلیل احتمالی بازداشت علی صابری

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
بیست روز از بازداشت علی صابری، قربانی زندان کهریزک می‌گذرد: فعالیت درفیس بوک دلیل احتمالی بازداشت
آژانس ایران خبر
علی صابری یکی از شاکیان پرونده زندان کهریزک هم اکنون بیست روز است که دربازداشت به سر می‌برد. او در دانشگاه بازداشت شد.
یک منبع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که سید علی صابری دانشجوی دانشگاه بهار مشهد از بیست روز پیش همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد نگهداری می‌شود. این فعال دانشجویی در اقدامی کم سابقه در داخل دانشگاه توسط ماموران امنیتی و با هماهنگی مسئولان دانشگاه با نهاد‌های امنیتی بازداشت شده است. بازداشت این فعال دانشجویی در محیط دانشگاه در حالی صورت گرفته که ورود نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی به دانشگاه بنا به قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران ممنوع بوده و تنها در صورت درخواست رئیس دانشگاه و در مواردی که مجرم خطرناک در دانشگاه پنهان شده باشد می‌سر است.
سید علی صابری عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات پرمناقشه سال گذشته در مشهد می‌باشد. تاکنون علت بازاداشت وی از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضایی مشهد اعلام نشده است. در عین حال یکی از دوستان وی به کمپین گفت: «علت اصلی بازداشت علی صابری فعالیت در فیس بوک و عضویت در ستاد مهندس موسوی است.»
دوست آقای صابری که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود همچنین افزود: «علی در بازداشتگاه کهریزک مورد شکنجه روانی و جسمی واقع شده است و او از شاکیان پرونده کهریزک است. اکنون به جای بررسی شکایت وی از آمران و عاملان جنایات کهریزک، خود او را دوباره بازداشت کرده‌اند.»
این فعال دانشجویی سال گذشته نیز در جریان اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات بازداشت و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بود. ‏
بازداشتگاه کهریزک، بازداشتگاهی است که معترضان به دولت در آن مورد شکنجه و تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند و دست کم ۴ تن از بازداشت شدگان در این بازداشتگاه به علت شکنجه کشته شده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024