دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 13 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 08.03.2011, 6:30

محکومیت مدیران «نشر دیگر» به زندان و بازداشت یاشار امینی

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
یاشار امینی مدیر فنی «نشر دیگر» برای گذراندن دوران یک سال محکومیتش، بهمن ماه بازداشت شده و اکنون دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذارند. به گفته علی امینی مدیر داخلی نشر دیگر وی در حدود ۲۰ روز قبل بازداشت و برای سپری کردن دوران محکومیت به زندان اوین منتقل شده و اکنون در بند...

یاشار امینی مدیر فنی «نشر دیگر» برای گذراندن دوران یک سال محکومیتش، بهمن ماه بازداشت شده و اکنون دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذارند.
به گفته علی امینی مدیر داخلی نشر دیگر وی در حدود ۲۰ روز قبل بازداشت و برای سپری کردن دوران محکومیت به زندان اوین منتقل شده و اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین است.
مدیر نشر دیگر در مورد اتهامات یاشار امینی گفت: «تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق طراحی پوستر برای کانون نویسندگان ایران، فعالان کارگری و زنان از جمله اتهاماتش بود که به همین خاطر هم به یک‌سال زندان محکوم شد. یاشار در مراسم بزرگداشت احمد شاملو و محمد مختاری که هر سال در امام‌زاده طاهر برگزار می‌شد چند پوستر و چند بروشور هم در مورد فعالان زنان که برای ۸ مارس در خانه هنرمندان برنامه داشتند، طراحی و صفحه‌آرایی‌ کرده بود که مبنای صدور حکم قرار گرفته است.»
نازی اسکویی مدیر مسئول انتشارات و علی امینی مدیر داخلی نشر دیگر که پدر و مادر یاشار امینی نیز هستند هر کدام از طرف شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به یک سال زندان محکوم شده و در انتظار رأی دادگاه تجدید نظر به‌سر می‌برند.
به گفته وی از قبل از انتخابات سال ۸۸ فعالیت نشر دیگر با مشکل مواجه شد و وزارت ارشاد در حال حاضر هیچ سرویسی به این ناشر نمی‌دهد و حتی کتاب‌های قبلی هم امکان تجدید چاپ ندارد.
به گزارش” سبز یعنی وطن ” از جمله مسائلی که نهادهای امنیتی در مورد نشر دیگر مطرح کرده‌اند، کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی حقوق زنان از سوی این ناشر منتشر شده است. همچنین مخالفت و اعتراض نشر دیگر به جابجایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب از دیگر دلایلی است که منجر به ایجاد مشکل برای این ناشر شده است.
نشر دیگر ناشر کتاب‌های علوم سیاسی، فلسفه سیاسی، تاریخ، اقتصاد، و آثار مدرن و کلاسیک سوسیالیستی، مسائل زنان و فمینیسم از جمله کتاب جامعه‌شناسی جنسیت است که حتی مورد استفاده آموزش و پروش هم قرار گرفته است.
یاشار امینی که هنرپیشه نیز هست بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی مانند‌ جنگ آفتاب، خاله قورباغه، کلبه نوروزی بوده و همچنین نمایش‌نامه‌های جنگ کور، بر چشم بد لعنت، گدو ‌می‌آید را نوشته است



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024