دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 13 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 28.02.2011, 8:25

هاشمي رفسنجاني مجدداً براي رياست مجلس خبرگان انتخاب مي‌شود

ايلنا: نماينده مردم تهران پيش‌بيني كرد آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مجدداً در انتخابات رياست ‌مجلس خبرگان شركت كرده و به رياست آن نيز انتخاب مي‌شود.
اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، راجع به انتخابات پيش روي مجلس خبرگان رهبري و حواشي مطرح در اين خصوص اظهار كرد: مجلس خبرگان رهبري متشكل از فقهاي منتخب مردم است كه معمولاً اهل هوا و هوس نيستند و مصالح را در نظر مي‌گيرند.
وي با بيان اينكه ما در كار آنها دخالت نمي‌كنيم، تاكيد كرد: جريان‌هاي سياسي نمي‌توانند در تصميم‌گيري خبرگان رهبري موثر واقع شوند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: البته جو كشور و مسائل آينده همواره مورد توجه خبرگان بوده و مصالح را به آينده‌نگري مي‌سنجند.
بادامچيان با بيان اينكه وظيفه خبرگان نظارت بر ولي‌ فقيه مي‌باشد، خاطرنشان كرد : بنابراين نبايد تصميم‌گيري و اقدامات اعضاي آن، تحت تاثير مسائل غير مرتبط قرار گيرد.
وي در ادامه تصريح كرد: به نظرم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مجدداً براي رياست‌مجلس خبرگان شركت كرده و به رياست آن انتخاب مي‌شود.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي همچنين درخصوص مواضع اخير رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه بر حاكم شدن فضاي منطق و قانون تاكيد داشت و خواستار مداخله دلسوزان به دور از فضاي عصبانيت بود، گفت: آقاي هاشمي رفسنجاني پس از حوادث سال گذشته 3 موضع جداگانه داشت، ابتدا در بيانيه‌ مجلس خبرگان كه در اجلاس قبل با انشاي سيد احمد خاتمي صورت گرفت عليه فتنه‌گران موضع‌گيري كرد و سپس در صدا و سيما موضعي را در اين خصوص گرفت و هر‌گونه حركت غيرقانوني را حرام اعلام كرد و موضع اخير وي نيز به نظر من بيشتر ناظر به مسئله فتنه‌گران بود



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024