تبليغات در ايران امروز
با قيمت مناسب و كيفيت عالی
بازگشت به صفحه اول

بيانيه كانون مدافعان حقوق بشر در مورد حوادث اهواز

هر نوع تبعيض عليه ملت محكوم است

●حوادث خوزستان زنگ هشداريست كه بايد قاعدتاً مسوولين را از خواب بيدار نمايد. آنها بايد با بررسي عميق تبعيض و دردهاي مردم و احترام به قوميت‌‏هاي مختلف مردم را حول محور مصالح ملي متحد ساخته و نسبت به رفع محروميت و رفع تبعيض اقدامات مشهود و موثر صورت پذيرد
● اخبار واصله از خوزستان حكايت از شدت عمل بسيار با تظاهر كنندگان داشته و در حوادث آن استان تعداد زيادي دستگير و زخمي و تعدادي كشته شده‌‏اند.
● بي‌‏گمان خوزستان پاره تن سرزمين پارس است و هر نوع كاستي و كمبود آن بايد همسان ديگر نقاط اين كشور بزرگ، برطرف شود

Sat / 23 04 2005 / 15:24

كانون مدافعان حقوق بشر با انتشار بيانيه‌‏اي در خصوص حوادث اغتشاشات اخير استان خوزستان اين حادثه را زنگ خطري برابر مسوولين كشور دانست.
در اين بيانيه آمده است: «باستناد اصل 27 قانون اساسي تشكيل اجتماعات و راهپيمايي، عملي آزاد و قانوني بوده و ازجمله اقدامات مدني مردم جهت مطالبه و حقوق آنها مي‌باشد. از طرفي قانون اساسي و اعلاميه جهاني حقوق بشر هر نوع تبعيض را محكوم نموده و حكومت‌ها موظف به رفع آن از ملت مي‌باشند كه مع‌الاسف پس از ربع قرن‌، استقرار جمهوري اسلامي تبعيض در قانون و در عمل مسؤولان نظام به وفور مشهود است.» اين بيانيه مي‌افزايد: «حوادث خوزستان زنگ هشداري است كه بايد قاعدتاً مسؤولان را از خواب بيدار نمايد. آنها بايد با بررسي عميق تبعيض و دردهاي مردم و احترام به قوميت‌هاي مختلف، مردم را حول محور مصالح ملي متحد ساخته و نسبت به رفع محروميت و رفع تبعيض اقدامات مشهود و مؤثر صورت پذيرد، اخبار واصله از خوزستان حكايت از شدت عمل بسيار با تظاهركنندگان داشته و درحوادث آن استان تعداد زيادي دستگير و زخمي و تعدادي كشته شده‌اند.» كانون مدافعان حقوق بشر «هرگونه خشونت و تعدي و تجاوز از قانون و حقوق» را محكوم كرده و از مردم خوزستان خواسته: مطالبات خود را با روش‌هاي مدني پيگيري كنند. اين تشكل به مسؤولان نظام هشدار داده نسبت به مطالبات مردم جدي و كوشا باشند و مأموراني كه در جهت حفظ نظم، مرتكب تعدي و نقض قانون شده باشند فوراً شناسايي و مجازات شوند. در پايان بيانيه آمده: «بي‌گمان خوزستان پاره تن سرزمين پارس است و هر نوع كاستي و كمبود آن بايد همسان ديگر نقاط اين كشور بزرگ برطرف شود.»
كانون مدافعان حقوق بشر همچنين با صدور اطلاعيه‌اي انتخاب «فريده غيرت» به‌عنوان نايب رئيس كانون وكلا را تبريك گفت. در اين اطلاعيه آمده است: «خانم فريده غيرت براي اولين بار از تاريخ تأسيس وكلاي دادگستري بعنوان نائب رئيس هيأت مديره كانون وكلاي دادگستري مركز انتخاب شدند، اين انتخاب را به كليه وكلاي ايران تبريك گفته و از هيأت رئيسه جديد مي‌خواهد موضعگيري خود را به طور شفاف و روشن در قبال پيش‌نويس قانون وكالت تهيه شده بوسيله قوه قضائيه اعلام دارند.»


ايران امروز (نشريه خبری سياسی الكترونيك)
Iran Emrooz (iranian political online magazine)
iran emrooz©1998-2005 ........... editor@iran-emrooz.net